MoGuide B.V. is een onderneming met als doel het ontwikkelen van ‘praktische oplossingen’ binnen het sociaal domein en gezondheidszorg om ervoor te zorgen dat mensen zo lang mogelijk zelfstandig kunnen wonen, functioneren en optimaal kunnen genieten. Immers……
‘Een vitale en comfortabele leefomgeving draagt bij aan een betere kwaliteit en kwantiteit van leven.’
Oplossingen worden ontwikkeld door met mensen te praten. Met inwoners over alledaagse dingen en problemen die zij ervaren in het sociaal domein en in de zorg. Met consulenten en medewerkers van gemeenten en welzijnsorganisaties over de wijze waarop zij met de beschikbare middelen en mogelijkheden hun functies zo goed als mogelijk uitoefenen. Zij willen maar een ding voor de inwoner: zo snel als mogelijk een oplossing vinden. Met de inwoner en zijn/ haar omgeving de noodzakelijk ondersteuning te organiseren om zelfstandig verder te kunnen.
Met Elkaar, Voor Elkaar daar gaat het om!


- De app is interactief. Het helpt mensen bij elkaar brengen zoals via activiteiten, Initiatieven, nieuws.
- De app wordt beheerd/ gecoördineerd door een (vrijwilligers) organisatie ter bescherming van privacy en functionaliteit;
- De app heeft een marktpleinfunctie waarop mensen met elkaar hulpmiddelen en diensten kunnen delen. Voordeel hiervan voor de gemeente is dat er een informeel circuit ontstaat t.a.v. hulpmiddelen en diensten waardoor een inwoner minder snel een beroep op ondersteuning bij de gemeente doet.
- Niet commercieel, er wordt niet met geld gewerkt. Commercie wordt geweerd.
- Basis is een uitgebreide sociale kaart onder de naam participatiekaart. Het is mogelijk de complete gemeentegids hierin op te nemen.
- Organisaties die opgenomen zijn in de kaart kunnen zelf hun gegevens beheren.
- Wijkbewaking over de geheel gemeente. Onderdeel hiervan is bewaking op kleinere schaal gelijk aan buurtbewaking.
- Beheerders ondersteunen de functie.
- Politie kijkt mee op de achtergrond.
- Nieuwsberichten: biedt de gemeente de mogelijkheid direct nieuws te sturen d.m.v. pushberichten. Denk bv aan een waarschuwing bij gladheid e.d.
- De app ook als website beschikbaar is.
- Alleen inwoners binnen de gemeente krijgen en hebben toegang tot de kernfuncties van de app.
- De app past in de “Participatievisie” van het Sociaal domein van een gemeente.